آب و هوای ابگرم لاریجان

امکانات رفاهی آبگرم لاریجان

امکانات رفاهی آبگرم لاریجان

امکانات رفاهی آبگرم لاریجان | هتل گشتا لوکس ترین و برترین هتل در منطقه لاریجان می باشد که امکاناتی بینظیر در سطح بالا را برای شما در ارتفاعات کوهستانی لاریجان آماده نموده است.

شماره تماس:  ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۲       شماره تماس: ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۱          شماره تماس: ۰۱۱۴۳۳۵۷۴۰۸

اینستاگرام: gashta.hotel

لاریجان یکی از بخش‌های شهرستان آمل در استان مازندران ایران است[۱] این بخش جنوبی‌ترین ناحیه استان مازندران است و در دامنه‌های شمالی رشته کوه البرز قرار گرفته‌است.
امکانات رفاهی آبگرم لاریجان

امکانات رفاهی آبگرم لاریجان

می‌دانید که دماوند، آتشفشان نیمه‌فعالی است که هنوز کاملا خاموش نشده است. همین نیمه‌خاموشی قلب دماوند و شرایط خاص زمین باعث شده چشمه‌های آبگرم دامنه‌های البرز را پر کنند. پر آب‌ترین آن‌ها چشمه آب گرم رینه است که آبدهی آن به هزار لیتر در ثانیه می‌رسد.

امکانات مختلفی در روستای آبگرم لاریجان فراهم شده‌اند تا اقامت برای گردشگران بسیار راحت باشد. از حوضچه‎‌های جکوزی و استخر تا واحدهای اقامتی،‌ همگی برای رفاه گردشگران در دسترس هستند. روستای آبگرم لاریجان، تنها یک آبگرم عمومی دارد که با پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد.

جدا از این آبگرم عمومی، منازل و سوئیت‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها، حوضچه آبگرم خصوصی و کوچک دارند؛ در سال‌های اخیر نیز چندین هتل در این روستا افتتاح شده‌اند که امکانات مجلل‌تری را در اختیار افراد قرار می‌دهند که شامل استخر و جکوزی آبگرم و آب‌سرد است.

توجه داشته باشید که به‌علت افزایش بی‌رویه منازل مجهز به آبگرم که در اختیار گردشگران قرار دارند، چشمه آبگرم لاریجان کفاف همه را نمی‌دهد؛ از همین رو،‌ در وسط هفته، آب بین منبع‌های آب این منازل و سوییت‌ها تقسیم می‌شود؛ سپس، در روزهای آخر هفته، این منبع‌ها گرم و به حوضچه‌ها سرازیر می‌شوند؛ این کار،‌ خاصیت گوگردی آب را از بین می‌برد؛ پس حتما قبل از تهیه منزل یا سوییت در روستای آبگرم لاریجان، به این موضوع توجه داشته باشید تا بتوانید به‌خوبی از خاصیت درمانی آبگرم بهره ببرید.

استقبال گردشگران از آبگرم رینه لاریجان، از زمان قاجار شروع شد. حالا هم گردشگران توجه خاصی به چشمه نشان می‌دهند. هرچه نباشد چشمه آب گرم رینه پر از املاح معدنی است. در دوره قاجار، شاهان قاجاری برای استراحت و تفریح به مازندران می‌رفتند تا هم سری به جاهای دیدنی لاریجان بزنند و هم در آبگرم رینه آب‌درمانی کنند و جان تازه‌ای بگیرند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now

Call Now Button