تقسیم بندی لاریجان چگونه است

تقسیم بندی لاریجان

تقسیم بندی لاریجان

تقسیم بندی لاریجان | هتل گشتا لوکس ترین و برترین هتل در منطقه لاریجان می باشد که امکاناتی بینظیر در سطح بالا را برای شما در ارتفاعات کوهستانی لاریجان آماده نموده است.

شماره تماس:  ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۲       شماره تماس: ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۱          شماره تماس: ۰۱۱۴۳۳۵۷۴۰۸

اینستاگرام: gashta.hotel

لاریجان یکی از بخش‌های شهرستان آمل در استان مازندران ایران است[۱] این بخش جنوبی‌ترین ناحیه استان مازندران است و در دامنه‌های شمالی رشته کوه البرز قرار گرفته‌است.
تقسیم بندی لاریجان

تقسیم بندی لاریجان

لاریجان شهری تاریخی در جنوب مازندران و نشسته بر دامنه‌های رشته کوه البرز است. بهشت گمشدهٔ ایران زمین و منطقه‌ای اسطوره‌ای که در مجاورت بام ایران، کوه دماوند آرمیده است. لاریجان از دو واژه لار و جان تشکیل شده است. لار به معنای رود و جان یا گان به معنی جایگاه منسوب به رود است.

مردمان این شهر به زبان مازندرانی و فارسی سخن می‌گویند. بنا بر اقلیم و شرایط منطقه پیشهٔ ساکنین آن دامداری، کشاورزی و پرورش ماهی است. در منطقه گونه‌های درختی چون گیلاس، گردو، هلو، زردآلو… وجود دارد. این شهر محل پرورش با کیفیت‌ترین ماهی قزل‌آلای خاورمیانه است.

لاریجان شهر چشمه‌ها و آبشارهای دیدنی و چشم اندازهای زیبای طبیعی چون آبشارهای شاهان دشت، دره و دریاچه لار، آب معدنی لاریجان، چشمه‌های چم بن، انگمار و روستاهای ییلاقی بایجان، نوسر و نمارستان می‌باشد. این سرزمین علاوه بر طبیعت زیبا و سرسبزش، جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد. قلعه شاهان دشت، قلعه دختر، دژمال امیری، حمام شاه عباسی و پل سنگی برخی از جاذبه‌های تاریخی این سرزمین است.

جادهٔ هراز با چشم اندازهای تاریخی و طبیعی یک محور مهم گردشگری است که از شهر لاریجان می‌گذرد. این جاده از سوی مردم در سال 1389 یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین جاده های دنیا لقب گرفت. از تولیدات لاریجان عسل مرغوب، گردو و انواع میوه‌های تازه است که می‌تواند سوغات شهر محسوب شود پیشنهاد ما رفتن به لاریجان است

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now

Call Now Button