آبشار شاهاندشت کجاست

آبشار شاهاندشت کجاست

آبشار شاهاندشت کجاست

آبشار شاهاندشت کجاست | هتل گشتا لوکس ترین و برترین هتل در منطقه لاریجان می باشد که امکاناتی بینظیر در سطح بالا را برای شما در ارتفاعات کوهستانی لاریجان آماده نموده است.

شماره تماس:  ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۲       شماره تماس: ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۱          شماره تماس: ۰۱۱۴۳۳۵۷۴۰۸

اینستاگرام: gashta.hotel

لاریجان یکی از بخش‌های شهرستان آمل در استان مازندران ایران است[۱] این بخش جنوبی‌ترین ناحیه استان مازندران است و در دامنه‌های شمالی رشته کوه البرز قرار گرفته‌است.
آبشار شاهاندشت کجاست

آبشار شاهاندشت کجاست

آیا تاکنون نام آبشار شاهاندشت را شنیده‌اید؟ به هر گوشه از شمال کشور که نگاه کنید، تنها زیبایی می‌بینید؛ شاهاندشت هم یکی از جاهای دیدنی شمال به شمار می‌رود. این آبشار به عنوان یک منطقه بکر و دیدنی در شمال ایران، گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را مجذوب خود کرده است. در این مطلب از ایرانگرد قصد داریم این آبشار دیدنی و هیجان‌انگیز را به شما معرفی کرده و بگوییم که آبشار شاهاندشت کجاست و چه دیدنی‌هایی در اطراف آن وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این راهنمای گردشگری همراه ما باشید تا با استفاده از آن بتوانید سفری مهیج و خاطره‌انگیز را برنامه‌ریزی کنید.

آبشار شاهاندشت کجاست؟

آبشار شاهاندشت به‌عنوان بلندترین آبشار واقع در استان مازندران شناخته می‌شود. این اثر طبیعی در جاده هراز واقع شده است و در 96 کیلومتری تهران و 65 کیلومتری آمل قرار دارد؛ آبشاری 51 متری که نمای زیبای آن از جاده قابل دیدن است و می‌توانید حتی از دور هم زیبایی و عظمت آن را ببینید. روستای شاهان دشت در منطقه‌ای به نام لاریجان در شهرستان آمل واقع شده است. در زیر دو مسیر رفتن به شاهاندشت را معرفی می‌کنیم.

  • مسیر اول از جاده هراز می‌گذرد. در این مسیر، نرسیده به شنگلده، به جاده روستای شاهاندشت خواهید رسید. بعد از پارک ماشین در کنار رودخانه باید تا خود آبشار حدودا 40 دقیقه‌ پیاده‌روی کنید.
  • برای پیمایش مسیر دوم هم باید وارد جاده هراز شوید. سپس نرسیده به شنگلده از روی پل روستای وانا گذر کنید. در نهایت به روستای شاهاندشت خواهید رسید. از محلی که ماشین را پارک می‌کنید تا خود آبشار 15 دقیقه راه است. مسیری که اکثر مردم از آن تردد می‌کنند، همین مسیر دوم است، زیرا پیاده‌روی کوتاه‌تری داشته و در این مسیر سریع‌تر به آبشار زیبای شاهاندشت خواهید رسید.

سری به آبشار شاهاندشت بزنیم

آبشار شاهاندشت از ارتفاعات مشرف به روستا قابل رویت بوده و یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. آبشاری با 51 متر ارتفاع که یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های استان مازندران به شمار می‌آید. این آبشار به طور کلی از چندین آبشار تشکیل شده است. اولین آبشار حدودا 15 متر ارتفاع دارد و طول دومین آبشار به 30 متر می‌رسد. آبشارهای سوم، چهارم و پنجم تقریبا ارتفاعی 40 متری دارند که از 3 پلکان پشت سر هم تشکیل شده‌اند. ششمین آبشاری که در این مسیر می‌بینید یکی از زیباترین بخش‌های سفرتان خواهد بود و حدودا 25 متر ارتفاع دارد. در نهایت بعد گذر از این آبشار به هفتمین مورد می‌رسید که ارتفاع آن 20 متر است. در آخر به آبشار هشتم با 35 متر ارتفاع می‌رسید.

زیبایی‌های این آبشارهای پی در پی در کلام نمی‌گنجد و تنها باید از نزدیک شاهد آن باشید. علاوه بر این‌ها زمانی که در ارتفاعات می‌ایستید به راحتی می‌توانید دماوند باشکوه را ببینید. اگر به جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این منطقه بزنید. در این منطقه می‌توانید علاوه‌ بر دیدن زیبایی‌های طبیعت، پیاده‌روی، کوهپیمایی و حتی آب تنی را نیز تجربه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now

Call Now Button