دانستنی رینه لاریجان

دانستنی رینه لاریجان

دانستنی رینه لاریجان

دانستنی رینه لاریجان | هتل گشتا لوکس ترین و برترین هتل در منطقه لاریجان می باشد که امکاناتی بینظیر در سطح بالا را برای شما در ارتفاعات کوهستانی لاریجان آماده نموده است.

شماره تماس:  ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۲       شماره تماس: ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۱          شماره تماس: ۰۱۱۴۳۳۵۷۴۰۸

اینستاگرام: gashta.hotel

لاریجان یکی از بخش‌های شهرستان آمل در استان مازندران ایران است[۱] این بخش جنوبی‌ترین ناحیه استان مازندران است و در دامنه‌های شمالی رشته کوه البرز قرار گرفته‌است.
دانستنی رینه لاریجان

دانستنی رینه لاریجان

رِینه یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. این شهر در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد.[۲] مردم رینه از قومیت طبری هستند[۳] و به زبان مازندرانی[۴]رینه نزدیک‌ترین شهر به قله دماوند است. شهر رینه در دوران باستان ورنه نامیده می‌شد.[۵]

رینه یکی از شهرهای استان مازندران به حساب می‌آید. این شهر در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد و نزدیک‌ترین شهر به قله دماوند محسوب می‌شود. به همین دلیل کوهنوردانی که قصد صعود به قله دماوند از یال جنوبی را دارند، از مسیر رینه استفاده می‌کنند. رینه به آبگرم‌هاش مشهور است و از برخی از این آبگرم‌ها گردشگران بسیاری به سوی خود جذب می‌کند.

از زمان قاجاریه تا به امروز از این چشمه‌ آب گرم که از دامنه‌های کوه دماوند سرچشمه می‌گیرند، استفاده می‌کنند. به همین دلیل

رینه در زمینه‌ جذب گردشگر برای لذت بردن از موقعیت کوهستانی و استفاده از این آب گرم که خاصیت درمانی و دارویی به‌سزایی دارند، پیشرفت چشمگیری داشته است.

آب گرم معدنی غیر قابل آشامیدن می‌باشد و طعم تلخ و ترشی دارد، که علت آن وجود گوگرد در آن است. به همین خاطر مردم برای درمان بیماری‌های پوستی راغب به استفاده از آب گرم معدنی هستند. دلیل دیگر استفاده از آب گرم دمای بالای شصت درجه می‌باشد که خواص درمانی برای گرفتگی عضلانی و بیماری‌های ماهیچه‌ای و استخوانی دارد. اما باید اعتدال را باید در نظر داشته باشید. همانطور که این آب شفابخش است، در صورتی که بیش از حد در آن بمانید به سلامت شما آسیب خواهد رساند.

استقبال بازدیدکنندگان از حمام‌های عمومی و استخر‌های سنتی با خواص درمانی آب معدنی تاریخی موجب شده تا ساخت این گونه مکان‌ها رو به افزایش باشد. حتی به وسیله‌ی لوله‌کشی آب معدنی به خانه‌ها و سوئیت‌های این شهر منتقل شده است. مسافرانی برای استفاده از آبگرم‌های خانگی اقدام به اجاره سوئیت آبگرم در رینه می‌کنند تا بتوانند در محل اقامت خود از این آب گرم استفاده کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now

Call Now Button